تعریف :

جمع آوری مدیریت و ارسال اطلاعات به کاربران

هدف :

رساندن اطلاعات مناسب در زمان مناسب به شخص مناسب

نتایج مورد انتظار:

- کاهش هزینه های تولید و نگهداری اطلاعات از طریق کاهش هزینه های تولید دستی ِ ویرایش - چاپ توزیع و بایگانی

- افزایش بهره وری از طریق صرفه جویی در زمان لازم برای دستیابی - بازیابی - و پردازش اطلاعات مورد نیاز توسط کارکنان - کارشناسان و مدیران

- افزایش فراآوری با افزایش بهره وری و جایگزینی روشهای خودکار به جای روشهای دستی

شاخصهای یک سامانه مدیریت محتوا

- ذخیره الکترونیک داده ها

- سهولت ذخیره اطلاعات توسط افراد مختلف با حداقل دانش فنی

- امکان جستجو و بازیابی

- دسترسی از نقاط مختلف به بخشهای مختلف اطلاعات با اختیارات مورد نیاز

- انتشار یا توزیع آسان اطلاعات در داخل یا خارج از سازمان

- بایگانی خودکار اطلاعات بر اساس قواعد مناسب

- حفاظت از اطلاعات به کمک رمز گذاری

سیستمهای تولید و نگهداری وبلاگ مثل بلاگر نمونه ای از سیستمهای مدیریت محتوا هستند.

منبع : سایت ای تی برای مدیران